שמונה צעדים לשיפור איכות החיים

היום אני חוגגת את יום הולדתי, ולכבוד המאורע החלטתי לשתף אתכם בשמונה צעדים לשיפור איכות החיים שאותם בחרתי לשלב בשגרה היומיומית שלי . מקווה שתהנו מהקריאה ואולי תשקלו גם אתם לאמץ משהו מהדברים כאן 🙂 שימו לב שחילקתי את הרשימה שלפניכם לצעדים בפן הפיזי ובפן הנפשי, אך כמובן שהגוף הפיזי והנפש קשורים זה בזו באופן בלתי נפרד ומשפיעים האחד על השניה.
צעדים בפן הפיזי:
1) אפייה ובישול: אני משתדלת מאוד לאפות ולבשל כמה שיותר ומאמינה שיש יתרונות רבים להכנת אוכל בעצמנו. זה אמנם לא פשוט לפנות לכך זמן, לרכוש את הרכיבים והציוד הנדרש וללמוד את הטכניקות הרצויות, אך אני מוצאת כי אפייה ובישול מאוד מרגיעים אותי ומאפשרים לי יותר שליטה על רכיבי המזון שאני צורכת ועל דרך הכנתו. אם אתם מעוניינים להתחיל לאפות, לבשל או גם וגם, תוכלו למצוא הרבה מתכונים מוצלחים ופשוטים כאן באתר בקטגוריית מתכונים.
2) שתייה מרובה של מים: מגיל צעיר מאוד לא אהבתי לשתות מים, כיוון שהרגשתי כי הם חסרי טעם והעדפתי לשתות משקאות מתוקים. לאחרונה שקלתי את העניין מחדש והחלטתי לנסות לשתות בעיקר מים במהלך היום, משהו שכמעט ולא הצלחתי לעשות עד כה. כעבור תקופה של מספר חודשים, הרגשתי פחות צורך בשתיית משקאות מתוקים וכאשר כן יוצא לי לשתות משקה כזה מדי פעם, הוא מרגיש לי מתוק מדי ופחות מרווה ממים. אם גם אתם נמצאים במצב דומה, נסו לעבור בהדרגה לשתיית מים עם עשבים כמו נענע או לימונית, פלחי לימון, פרוסות מלפפון או פירות חתוכים כמו תפוח או תפוז וזכרו כי אין דבר העומד בפני הרצון!
3) פעילות גופנית: בשנים האחרונות ניסיתי לשלב בשגרה השבועית שלי פעילות גופנית פה ושם, אך התקשיתי להתמיד בכך. לאחרונה החלטתי להקפיד בקביעות על הליכות וכן להוסיף תרגולי כושר אירוביים ופילאטיס מספר פעמים בשבוע. מאוד מומלץ ללכת ברגל לעיתים קרובות וזה מאוד מהנה לנשום קצת אוויר, לגלות אזורים פחות מוכרים בקרבת הבית ואם רוצים, אפשר להציע לעוד חבר/ה להצטרף וכך לנצל את ההזדמנות לזמן איכות משותף 🙂
4) מנוחה: בעולם המודרני של ימינו יש לא מעט לחצים, עייפות ותחושת שחיקה. חשוב מאוד לדעת גם לקחת הפסקה, להאט את הקצב ולנוח כשצריך. אפשר לסגל לעצמנו שגרת טרום שינה נעימה עם פעילויות כמו מקלחת חמה, כוס תה מרגיעה או קריאת ספר טוב (עוד על כך בהמשך) או לנסות לנצל את סופי השבוע, החגים והחופשות לרגיעה אמיתית, בלי מסכים, טלפונים או מטלות – במקום זאת פשוט לנוח, להקדיש את הזמן לתחביב אהוב, לבילוי זמן עם אנשים אהובים ולכל דבר מהנה שיאפשר לנו לאגור כוחות ולמלא את המצברים כמו שצריך.
צעדים בפן הנפשי:
5) כתיבה: אני מרגישה שכתיבה היא, לפחות עבורי, כלי משמעותי המאפשר פורקן לרגשות, דאגות ותקוות לעתיד. בכל פעם שאני חשה מבולבלת, מוטרדת או נרגשת, סביר להניח שאבטא זאת בקטע כתיבה או שיר שבאמצעותם אביע את תחושותיי, ופעמים רבות אף ארגיש הקלה ובהירות מסוימת במחשבותיי לאחר מכן. תוכלו למצוא קטעי כתיבה ושירים רבים שחיברתי במגוון נושאים כאן באתר בקטגוריית כתיבה.
6) קריאה: מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי לקרוא ספרים. בכל פעם אני מתעניינת בז'אנר אחר: פעם ספרי פנטזיה, פעם רומנים, פעם ספרי עיון. אני מאוד נהנית לקרוא לפני השינה, בסופי שבוע ובכל רגע פנוי שיש לי. זה מאפשר לי להירגע, ללמוד על נושאים חדשים ולהיסחף לעולמות אחרים ומרגשים. מבחינתי לגמרי מדובר בפעילות הפנאי האולטימטיבית, ותמיד יש אצלי ערימה גבוהה של ספרים הממתינים בסבלנות שאקרא אותם 🙂
7) האזנה לפודקאסטים: אם אתם לא טיפוסים של קריאת ספרים, פודקאסטים הם עוד דרך נוחה ונגישה ללמוד מידע על מגוון נושאים. התחלתי להאזין לפודקאסטים רק בשנה האחרונה ואני לגמרי ממליצה על כך לכולם. בין אם מדובר בפודקאסט אינפורמטיבי או סתם משעשע, מדובר בפלטפורמה מרתקת ומלהיבה שמאפשרת להעביר את הזמן בהנאה. אפשר להאזין לפודקאסט בזמן נסיעה בתחבורה ציבורית, ברקע כשמבשלים או בכל עיתוי אחר שתרצו.
8) מדיטציה ומיינדפולנס: לפני שהתנסיתי בכך בעצמי הייתי סקפטית למדי – מה יכול להיות כל כך נהדר בלשבת ולא לעשות כלום? עם זאת, מאז שנתתי צ'אנס לסרטון מדיטצייה מודרך ברשת התברר לי שמדובר בכלי מצוין המאפשר להירגע, להשתחרר מחרדות ופשוט להתמקד ברגע הזה. אני משתדלת להאזין לאותו סרטון בכל הזדמנות שמתאפשר לי ובהחלט מרגישה שאני מפיקה מכך תועלת רבה.